FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

4:e advent

Så mysigt med tända ljus till frukost, natten var som bortglömd och alla var hyffsat utvilade, härligt med tanke på att Vilder fick en massa nässelutslag över HELA kroppen igår, låg och kliade och kliade och gnydde. Han var alldeles rödflammig och jag led verkligen med honom. Hade det inte vänt så hade jag varit tvungen att åka in till Astrid Lindgrens med honom, satt med vårdguiden i ena örat och Vilders gyende i andra. Men det avtog efter en stund och han somnade, så jag bestämde mig för att avvakta. Jag somnade om igen strax efter kl 3, och sov sen till nästan kl 10. Vaknade av att någon smekte mig på kinden och i håret, slog upp ögonen och möttes av ett lende från Vilder som sa:
-Tack mamma, att jag är frisk! gullungen!

Utanför fönstret är hela världen underbart VIT, såhär ser det ut genom fönstret i vardagsrummet

Nu leker barnen på sina rum och snart får vi besök av min mamma och vovven Ebba.
Så jag ska dammsuga strax.... intressant va?? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0