FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Arla morgonstund

Vaknar på vardagar av att mobilen väsnas exakt 5.45. Snoozar gör jag i 10 min, sen är det dags att gå upp och gör iordning Vanessas frukost och den obligatoriska kaffen till mig. Lugnet före stormen, pojkarna snarkar och det är ganska tyst. 7.00 kommer Tuva och sen drar de till skolan.. som för övrigt börjar kl 8.00, fattar inte vad de vill göra där så tidigt.. men "de får som en längre rast på morgonen" säger hon... Ungar! ;p
Är inne på min andra kaffe nu, fortfarande med jordens träningsvärk i vaderna... har haft det i 2 dagar nu, helt utan anledning! Vaknade igår och det kändes som om jag sprungit ett maraton i vaderna. Skumt! Har iochförsig drömt extremt mkt och intensivt de senaste nätterna. Kan det ha med det att göra tro?
Irriterande iallafall, för det gör ONT!

1:a luckan öppnas idag... och jag har inte köpt en endaste julklapp än!
 
Dags att ta tag i den biten, inte kul att trängas med alla andra sen strax innan julafton!
Går och suktar efter nya granen som ska komma snart, en STOR gran, i plast, som ser äkta ut.
Den gjorde iallafall det på bilden. Funderar på hur dags jag ska sätta upp den bara, har ju förr om åren varit ganska tidig... tidigast granen kommit upp var nån gång i början på NOVEMBER!! *skäms nästan* (med betoning på nästan;p) Var för några år sedan, då Vilder var bebis, och jag och en vän skulle ta lite fina julbilder på våra barn. Jag sprang upp på vinden, slet ner gran och allt som hörde till, vi satte på julmusik och bakade pepparkakor och hade glögg och allt. Helt galet! Det roligaste i det hela var att de skulle installera nån kabel/uttag i hela huset, så det plingade på dörren och några gubbar/killar skulle greja med bredbansuttaget eller nått, som givetvis satt BAKOM granen.. så den fick vi flytta på och greja.. han måste nog tyckt att vi var riktigt galna, finklädda till tänderna och typ firade jul! Hahaha, vilken syn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0