FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Barnvagnar...

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6249791.ab

Ja det är väl inte ett dugg konstigt? Om jag hade ett café så skulle inte jag heller vilja ha en massa barnvagnar överrallt... för de tar plats!! Speciellt då det kommer en hel liga med nyblivna morsor som sitter med sina små bebisar... de kan väl ses hemma hos varandra istället? Bra mkt mer barnvänlig miljö dessutom, särskilt nu i influensa-tider, varför ska man vara ute i offentliga miljöer med de små? Annars får man väl ställa vagnen utanför..det säger väl sig självt? Bara för att man e morsa betyder inte det att man är gud och kan komma trängandes överrallt med sin barnvagn. Och skriker ungen.. så får man allt ta och gå därifrån en stund.. beisen kanske behöver sova? Sorry alla "lattemorsor" men spara era pengar och fika hemma, för era barns bästa iallafall, eller lämna vagnen utanför. Klart det är diskriminering däremot om man INTE får ta med sig sin bebis in, men däremot om bebis skriker och stör de andra gästerna så får man nog snällt gå om bebis inte slutar skrika. Ja det hade iallafall jag gjort om mitt/mina barn skrek. Men tyvärr har somliga inte lika mycket vett som jag!


Kommentarer
Postat av: karolina

Jag tycker precis som du, jag tycker alla fik som har mycket mammor där borde ha en barnvagnsparkering antingen ute eller inne om det är tillräckligt stort.

2009-12-07 @ 17:53:48
URL: http://karolinaochzac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0