FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagens början till trots

så har den flutit på smärtfritt endå.. *peppar peppar* Snälla barn som grävt i jullådorna med mig, pyntat lite och tittat på tomtetåget med belysning... sitter nu och funderar på VART jag ska ha allt bara...
De stora tomtarna fick dock stanna på vinden, iallafall minst en vecka till. Pepparkakslyktorna  och lilla pepparkakståget pryder bordet i köket, och trängs med 2 adventsljusstakar, Vanessa hittade sin gamla hon gjort på dagis en gång i tiden som hon såklart ville att vi skulle ha framme. Oxå.
SÅ, nu är det ljus här i vårt hus!

(De runda ljusen är doftljus... luktar sugar cookie! ;p)

Julkrubban med det heliga gänget till står framför tv:n, Grangrilangerna pryder bjälkarna i taket i vardagsrummet, julgranen får dock vänta ett tag till.
En massa belysning har jag oxå... som blinkar och har sig, men tror jag hoppar över att ha dem i vardagsrummet i år, nog för att jag gillar det mesta som blinkar och glittrar, men jobbigt för ögonen då man vill titta på tv osv.
Stora ängelns vingar skiftar ju redan i färg då man sätter i sladden, räcker nog för vardagsrummet i år!





Stora tåget med tomten som även den skiftar i färg får nog stå i pojkarnas rum i år.

Ska dammsuga imorrn, glitter å annat skräp från jullådorna täcker både golv och matta, sen tar jag lite bilder och lägger ut på bloggen. ÄLSKAR JUL!!!

Barnen sitter bänkade med en varsin skål popcorn i vardagsrummet nu och tittar snällt på tv. Har lovat dem att få se på Mammas pojkar senare ikväll. Sen ska de i säng, bums! Och jag med antar jag...*gäsp*








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0