FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Engelsk Fudge

OBS VARNING!!! TAR 3 TIMMAR UTAN ÖVERDRIFT!!!!!



Smöra en form som är ca 20 x 30 cm
Ta fram en tjockbottnad, ganska vid kastrull och häll i:

5 dl mjölk
8 dl socker
1,5 dl kakao
en nya salt...(typ ett knappt kryddmått?)
1 msk vaniljsocker

blanda och koka upp... sen ska det kokas... och kokas... och kokas.... och kokas.....
osv... i 3 TIMMAR!
Ge inte upp hoppet då det ser ut som vattnig diarre i ca 2 timmar... den tjockar lite mot slutet!

Då det kokat färdigt, och dina axlar och armar värker pga enformiga rörelser så ska du ta kastrullen från plattan och röra i 50 gr margarin eller smör... rör om tills det smält helt och ös sen upp det i formen.
Då det svalnat lite så skär du den i bitar. Låt den dock inte svalna för länge, då blir den svår att skära och spricker, det gjorde min.

KLART!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips, använd grädde istället för mjölk :)
Jag kokar i en gjutjärnsgryta och de tar inte ens en timma innan det är klart :)

2013-11-15 @ 10:26:18
Postat av: Mikaela

Hej!
Satt och googlade lite och kom in på din blogg.
Jag har ett annat recept på engelsk fudge.

3dl socker
3msk smör
2dl grädde
1msk vaniljsocker
3msk kakao

Kokas tills den tjocknat på sig och bubblorna blir "torrare". Gör ett kultest för att se om det är klart.
Jag kokar i en gjutjärnsgryta utan problem. Den är på 3l så det går väldigt fort.

2013-11-16 @ 10:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0