FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Fredag

Njuter av tystnaden och tända ljus. Jag och en nyss-hemkommen-från-skolan Vanessa sitter framför varsin dator och umgås.
Vadå, det är ju 2000-talet nu! Gillar inte när det gnälls över barn som sitter vid datorn, jag anser att det är nyttigt och bra för barn att lära sig hantera datorer, det är ju så framtiden ser ut, i de flesta yrken (läs alla) så behöver man ha lite datorkunskap. Det man däremot ska vara uppmärksam på är HUR de använder internet, vad de gör, vilka spel de spelar osv och hur länge de sitter vid datorn. Lagom är nyttigt! (jag är inte så mycket för sånt som är lagom annars;p) Det blir sen mysmiddag framför Idol senare, städar... det gör vi imorrn istället har vi enats om.
Med tanke på att vi båda gick upp 5.45 imorse så är det en ganska bra idé. Gissar att vi båda kommer slockna i soffan inatt! Nu chattar vi här på msn... mitt emot varandra i tystnaden vid köksbordet. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0