FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

HABBO

Har googlat på Habbo...
Akta er, det kan bli DYRT! Såg att man kan köpa HABBO-pengar som man kan använda i spelet för att köpa möbler, prylar och annat till denna virtuella värld. Man betalar via sms, 15:- varje gång! SJUKT!
Inte konstigt att Vanessas mobil som nyligen blivt påfylld är TOM. Tack Gud att hon inte har abbonemang!
Nu får hon hushålla med EN påtankning varje månad, sen väljer hon själv vad hon lägger pengarna på, men GLÖM att hon ska låna min telefon i fortsättningen för att ringa kompisar. Jag har alltid undrat hur sjutton hennes pengar kan ta slut så snabbt då de flesta/alla av hennes vänner har comviq, och hennes mobil blir alltid påtankad med just comviq-kompis... men nu idag trillade slanten ner, med råge! Jag har reggat mig där på Habbo själv nu... efter lite övertalning av Vanessa. 
Nu ska jag snoka runt och se vad det är för typ av sida hon är så fast i!
Galet att de lurar barn att betala en massa onödiga pengar för saker som de inte kan använda utanför den virtuella världen, en aning chockande faktiskt! Inte så konstigt att hon "fastnar" där... scary! Minst sagt!
Tror inte på att förbjuda så mycket för barn, utan nu ska jag själv in där innan jag dömer. Jag måste bara få se hur det är att vara där inne UTAN att behöva köpa "habbopengar" via sms.
Sen får hon själv hushålla med de pengar hon har, och så blir det till att dra ner tiden framför datorn.
Ska göra ett "datorschema" här hemma nu. Blir nog bäst så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0