FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Julgott


Detta brukar jag göra utav resterna av den smälta chokladen då jag gjort julgodis... som blir supergott och de som har smakat älskar det!


Du blandar och häller i :


cornflakes
russin
kokosflingor


ungerfär lika stor mängd av varje

(chokladen ska givetvis stå över ett vattenbad precis som när man smälter den)

Jag brukar även droppa i lite pepparmyntsolja efter smak och tycke i chokladen!


Det ska vara MYCKET av cornflakesmixen, så att det nätt och jämt går att blanda, men allt ska "färgas/täckas" iallafall utav chokladen, men som sagt, nätt och jämt. Blir det FÖR mycket av den är det bara att slänga i lite mer choklad.
Sen klickar du ut det i kakformar eller bara som de är på nått med bakplåtspapper på och låter stelna.
Desto mindre choklad du har desto krispigare och mer lätt-tuggade blir de.

Mumsigt, ekonomiskt och enkelt, och man slipper dessutom slänga det som är kvar utav den smälta chokladen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0