FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mina snömonster

Midnatt råder...

(
ja nästan, man kan ju tro det iallafall då det är becksvart ute!)

Tyst det är i husen, tyyyyyst i husen..


Knäpptyst är det här nu, för alla ungar gick precis ut i snön för att åka i backen bakom huset. 
En enda pulka har vi.. som de snällt delar.. en ganska värdelös en som jag glömde slänga förra julen. Måste köpa nytt, nu kom det ju SNÖ, och inte så lite heller! Men det kostar! Kan ju inte bara köpa EN snowracer... utan måste köpa 3, klart de ska ha en varsin!


Kikar på de små från fönstret, hela backen är upplyst, inte helt fel! Sitter och dricker en latte och är ganska nöjd med dagen, har fått en rejäl dos frisk luft, åkt kana i backen på arslet, fort gick det ju INTE.
Så jag sitter nu och myser, ganska nöjd med mig själv, och väntar på att den nykokta daimen ska stelna! Japp, mera julgodis!! Och mer ska det bli!
Lagom, vad är det för nått??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0