FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

När man INTE vill sova-

Igårkväll, hade minstingen tvärt bestämt sig för att INTE sova! Han GALLSKREK, var riktigt förbannad!
Mina öron värkte, han skrev ju f*n i 100 decibell! Envis som en get, mamma upp i dan (fast jag skriker inte för att få som jag vill) Men mamma vann. Igen. Fast efter dryga 2 timmar så kändes det inte som en vinst direkt...
Det enda som fick honom att i korta stunder sluta skrika... var prat om BAJS.
Började med att jag mitt i allt vrålande försökte få honom på andra tankar och frågade vad han trodde att tomten skulle ha i säcken i år. Han slutade vråla.. funderade en kort stund innan svaret kom:
"-Pannkakor... leksaker..... pannkakor.... OCH BAJS!!!"  Jaha... sa jag... där ser man, vilka leksaker då? (gjorde ett misslyckat försök att villa bort lite från bajssnacket) "-nä, bara BAJS, pannkakor med BAJS på!"
Och sen var bollen i rullning! (känsliga läsare kan sluta läsa här!)

Sen kom vrålet igen... för det blev en tyst paus... varav jag fortsätter tappert; "Hur ser pannkakorna ut då? Är det vikta eller rullade?" Men summa summarum, så blev jag informerad om att tomtens lösa bajs låg mellan de vikta, bajskorvarna i de rullade, och inte nog med det, tomten hade PRUTTGRÄDDE på... och förvarade inte pannkakorna i säcken... utan i kalsongerna!
Ja mycket ska man få höra! Aptiten jag hade innan var som bortblåst och jag somnade med bajs och vrål ekandes i huvudet... Men idag är en annan dag, jag klarade mig från mardrömmar trots allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0