FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Att dejta på nätet




Detta med nätdejtning, ett fenomen som är mer regel än undantag nuförtiden. Flera hittar sina partners på nätet. Men vägen dit kan ibland bjuda på en hel del missar och goda skratt!
Det värsta är killar som lägger ut bilder på sig själva som är typ... 15 år gamla! Skäms de inte då de träffar tjejen sen IRL?? Eller tror de att hon redan ska vara "fast"?


http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6232840.ab

Läste en artikel i aftonbladet om vilka bilder man ska undvika att lägga ut på dejtingsidor... som t ex fyllebilder eller bilder där ens förra partner är bortklippt.
Då är frågan, vill man enbart ha napp, eller vill man ha nån som kanske vill fortsätta ses?

Priset tar nog Peter (ja vi kallar honom för det), en snubbe på en dejtingsida som hade en väldigt snygg profilbild, ja han var riktigt bildskön.. nästan som tagen ur en reklam för Vaga Bond typ. . Nåväl, en trevlig och ihärdig man som på msn gav en massa komplimanger, tjatade om att dejta osv... sen tillslut, så går jag med på en lunch. Ville INTE lämna mitt telnummer.. det är det positiva med att träffa någon på nätet, det är ju bara att blocka honom sen om man inte är nöjd..!
Summa summarum... snubben dyker upp där vi bestämde oss för att mötas... vattenkammad och välklädd i skjorta och luktade... MYCKET av after shave.. men GRYMT ful, med betoning på GRYMT!

Alltså.. killen såg ut som en GRIS. Hade näsan nästan precis mellan ögonen som var små och runda..såg ut som om nån pressat in dem i skallen på honom! Visste inte riktigt vart jag skulle titta, blev ganska ställd och förvånad över att han var så otroligt fräck att lägga ut en bild på nån annan.
Jag sa inget... det var lixom bara för mycket.  Sen tyckte jag ju såklart synd om honom... stackars karl som tar till sådana knep för att ens få en dejt.. som med all säkerhet skulle blir den första OCH sista.
Vad trodde han? Att jag skulle falla för hans snack om sitt stooora hus på 400 kvm som varit med i Elle Interiör? Eller hans fina och välbetalda jobb?

Lunchen gick ganska smidigt iallafall, det regnade och jag var ju ganska hungrig... jag försökte fokusera på ena örsnibben, ville inte se honom i ögonen av rädsla för att börja fnissa. Komplimang efter komplimang avlöste varandra och jag åt..FORT! Ville bara därifrån! Fattar inte att han inte skämdes?? Jag skämdes iallafall... för oss båda, för min egen del utifall nån skulle SE oss TILLSAMMANS, och för hans del.. att han lagt ut en bild på en riktig läckerbit och sen visa sig vara rena rama motsatsen, och det utan att ens visa ett UNS utav skam!

Han babblade på om vad vi skulle göra på nästa date, vart han skulle ta mig nånstans ,på nått j*vla afternoon tea på nått dyrt skrytställe. Jo tjena, vad trodde han lixom? Efter att maten var avklarad ville han gå vidare på något mysigt kafé och dricka kaffe! Det finns kaffe här svarade jag snabbt, och hällde i mig koppen på ca 3 sek. Sen så tackar jag för mig och ska gå hem. Han vill skjutsa mig, "-NEJ TACK, jag GÅR GÄRNA, JAG ÄLSKAR REGN!!!" svarar jag och går kvickt därifrån...


Så, en bortklippt fd partner eller fyllebilder är ju väldigt mycket bättre då!

Kommentarer
Postat av: frun01

Jag tycker ärligt talat att det var taskigt gjort av dig att skriva om han här. Det var ju bra att du fokuserade så mycket på hur han såg ut och inte tittade på han som person. Det var säkert därför han la ut en bild på någon annan för att han vet att folk dömer folk pga utseendet. Du får gärna tro att jag oxå är ful och bara sympatiserar med killen, men jag är skit snygg med en hjärna...

2009-12-10 @ 20:20:41
Postat av: Yoanna

Jag tycker det var HAN som var taskig. Lite creepy att utge sig för att vara någon annan. Falsk marknadsföring kallas det. Och ganska sjukt faktiskt. Tror inte att du är ful alls... jag dömer ingen för utseendet men jag är ärlig.. Man träffar inte nån från nätet om man inte finner något attraktivt alls i utseendet. Tror jag inte att du heller skulle göra, du som har hjärna och allt.;-)

Och smaken är som baken, delad. Så du får tycka vad du vill. Tack för att du delade med dig av din åsikt! :-)

2009-12-10 @ 22:24:19
Postat av: Stefan Svensson

Jag håller med Yoanna.

Att visa upp en falsk bild är ju så uselt att det knappt är sant, dessutom olagligt att använda andras bilder.

Ska man träffa någon och tanken är att kunna bygga vidare på en relation så är väl en av de viktigaste sakerna ÄRLIGHET ? Hur ska man kunna ha en vänskaps / kärleksrelation med någon som börjar lite snyggt att visa falska bilder och ljuga... Hmmm... Ingen bra start enligt mig.

I en ev. utveckling av relationen (som väl är målet med nätdejting?) så kommer man ju till en punkt.... där man måste kunna tända på varandra.

Kan man inte tända på varandra så kommer den relationen aldrig att lyckas, då uppstår en längtan efter någon man kan tända på (=otrohet).



Så Yoanna, du har rätt, ärlighet och attraktion måste finnas annars är det kört från början.



PS. Jag är halvfet, inte särskilt snygg, kort och inte rik, men jag körde med raka rör och har träffat en jag nu delar mitt liv med.

2009-12-10 @ 23:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0