FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

syskonkärlek och olaga hot! ;-)

Syskonkärlek, jisses vad de är i luven på varandra emellanåt! Man kan ju bli tokig för mindre. Men Vilder bad snabbt om ursäkt ikväll eftersom han ska få följa med till Vanessas skola imorrn på öppet hus. Ja då gäller det ju att ligga lite på plus hos syrran! Nu ska jag slänga de båda i säng.

Vilgot fick somna tidigare, han var så övertrött och började bli sådär som bara Vilgot blir... lite halvgalen (mamma upp i dagen har jag hört;)) Han blev tvärsur för att han inte fick blåsa ut ljus som jag inte ens hade tänt!!! Han fick för sig att jag hade tänt dem och blåst ut dem enbart för att vara ELAK mot honom. Att det fanns 4 andra ljus att blåsa ut..som faktiskt VAR tända, det var inte ett dugg intressant, och då jag blåste ut dem tillslut blev han ännu surare och väste med sin argaste röst -"Jag ska ELDA upp HEEELA dig!!"
-"Tack och God Natt Vilgot" svarade jag och så gick vi upp för att sova (lite svårt att hålla sig för skratt hade jag... han ser så sjukt rolig ut när han är så sur)
Han somnade iallafall nästan på stört som jag misstänkte. Han vaknar antagligen som en solstråle imorrn med nya friska tag som han brukar.

Vilder ska få sova i Vanessas säng inatt, de är så goa mot varandra de stunder de inte bråkar. Och givetvis har Vilder sin numera trogne följeslagare med sig... SPIDERMAN! Han ligger redan i sin lilla låda, och har tydligen fått även ett täcke idag. SÅ bra, då fryser han inte i natt! Inte illa att få ligga....

                                                              i en STRUMPA!
 

 min påhittiga lilla kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0