FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sjuka.

Vilken natt det blev, jag drömde att min telefon ringde heeela tiden och verkligen störde mig, jag var jätteirriterad i drömmen för att den förbannade telefonen ringde i tid och otid, och sen vaknar jag till av att Vilder och Vanessa ligger och skriker. Vilder skriker för att han har ONT, Vanessa skriker för att Vilder skriker.

Vilder har JÄTTEONT i ögonen visar det sig, de är alldeles svullna och han kan varken öppna eller stänga dem, bara gråter och gråter alldeles hysteriskt och vrålar att DET GÖR OOOOONT!!!!.
Ordentlig ögoninflammation och förmodligen hade en av hans långa ögonfransar fastnat i ögat dessutom, och det gör ju som bekant ONT. Vilgto vaknar av allt ljud och tror att det är morgon, jag tittar på klockan och inser att den bara är 2! Efter en bra stund verkar ögonfransen iallafall väck och gråten är mest för gråtandets skull, trött som han var mitt i allt. För att han skulle varvas ner och komma på bättre tankar fick de medicin... GLASS. Ibland funkar det superbra med glass, de kommer genast (för det mesta) på bättre tankar. Såklart fick lillebror sympatiäta en glass han med. Sen somnade de om igen, och jag med. SKÖNT!

På morgonen upptäcker jag sen att även Vanessa har fått ögoninflammation. Såklart blir hon skitledsen, det som är öppet hus och allt i hennes skola idag, och hon skulle dessutom ha fått sitta i kassan till fikat. Så för henne blev det en riktigt hård smäll.

Och sist, men inte minst, så har även jag fått ögoninflammation, och min förkylning är dessutom mycket värre än igår. *suck*



Minstingen är dock pigg, glad och frisk som en nötkärna!

Idag blir en lugn dag, eller ja.. så lugn den kan bli då efter att jag bytt sängkläder i ALLA sängar för att undvika att det smittar. Och jag som bytte sängkläder för bara nån dag sen!
SHIT HAPPENS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0