FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Städat!

Nu äntligen blev Vanessas rum städat, med en hel del hjälp från mig. Vi rensade ur sjukt mycket kläder, både urvuxet och sådant som inte föll damen i smaken. Hon gillar INTE att städa och det var en hel del sura miner.. men nu är hon nöjd då allt är klart. Hon hittade massor med "försvunna" grejer och satt å pillade å grejade med dem mest medans jag slet som ett djur. Men skitsamma, det var hon värd, hon som alltid hjälper mig med det mesta annars. Igårkväll fick jag ryggmassage av min lilla prinsessa, hon hade SPA för mig sa hon!



FÖRE                                            EFTER


 

FÖRE                                           EFTER                                  

 
                                                   (i hörnan ska granen stå)



Och sen röran utanför.. ;p (som ska slängas, nån annan dag...)



Eventuellt ska en ROSA gran inhandlas till hennes rum... men får se hur det blir med den saken!
Pojkarna ska ha den gröna vi har på vinden, i sitt rum.. och jag ska ha den STÖRSTA nya i vardagsrummet! ;p

Btw, så har förra årets julgran stått ute på min baksida, med glitter och allt, sen förra julen!!!
*vägrar skämmas...orkade inte släpa den till grovsoprummet*
Gjorde susen i midsomras då några grannar skojade och sa att vi kunde dansa kring granen istället för midsommarstången! :D Men nu känns det rätt ok att den står där ;) funderar på att bära den till framsidan av huset! NU ÄR DET JU JUL IGEN. Tänk att ett år går så snabbt!! ;p

Slänger in en bild på min utsikt i vardagsrummet just nu:








Kommentarer
Postat av: Gin

Så fint ni har det! Visst är det skönt med städat?! Nej vet du vad jag skulle satsa på? En VIT gran med rosa kulor! (jaaa.. jag vill ha en själv men ändå!) Tror det skulle bryta snyggt mot allt det rosa i rummet.



Vad läckert det var med girlangerna i taket! Åh, jag vill också bo i (rad)hus! Så trött på hyreslägenheter nu!

2009-12-06 @ 10:13:06
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com
Postat av: Yoanna

Tack! Ja sååå skönt då det är färdigstädat! Tipset om en VIT gran föll genast min dotter i smaken! Har ju redan massor utav rosa kulor och glitter!

2009-12-06 @ 10:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0