FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

TROTSBOKEN

Har du barn? Ja då MÅSTE du läsa denna. Ja, MÅSTE. Jag är inte så mkt för böcker om Barn i övrigt, läser det mesta med en nypa salt och går efter eget huvud och tycke då det gäller uppfostran och dyligt. Men denna bok är något helt annat, man blir inte påpackad en massa tips/instruktioner på hur man ska vara, utan den förklarar helt enkelt VARFÖR barnen kan vara som de är i vissa perioder.

Denna bok har gett mig mer förståelse och insikt i sådant jag inte ens reflekterat över tidigare.
Ett exempel, som jag inte hade en susning om innan;

Utdrag ur boken:

"En 6-åring kan hänga upp och ner på soffarmstödet och titta på tv. Att >>sitta som man ska<< på en stol är nästan omöjligt. Barnet vrider och vänder på sig, väger på stolen, halvligger och åmar och kråmar sig.
Det finns teorier om att en orsak till den här kroppsliga oron är att skelettet växer kraftigt i 6-årsåldern. Omgivande senor och muskler växer långsammare och hinner inte riktigt med. Därför tänjer och töjer barnet på kroppen, gör lixom stretch-rörelser och har svårt att vara stilla."

Detta har verkligen fått iallafall mig att ha lite mer överseende då Vilder helt plötsligt börjar få svårt för att sitta still osv.

Boken är skriven av Malin Alfvén och Kristina Hofsten.

En bra investering! Har du den inte... KÖP DEN! Har du den..LÄS DEN!

Här kan du beställa den. 156:- kostar den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0