FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bakat!

Hepp, Vanessa ville inte baka lussekatter då hon kom hem så jag gjorde det själv.
Blev superlyckat iallafall, delar med mig av receptet sen.

 
Gjorde även en pepparkaksdeg... men den ska stå kallt så jag vet ännu inte hur resultatet blir.
Men det återstå att se!


Här är receptet på mina lussekatter;

1 paket röd jäst, smulas i en bunke
200g smält margarin, sen i med
5 dl mjölk och
250 g vanilj-kesella och värm det till fingervarmt, ca 37 grader
4 påsar saffran
2 dl socker
2 krm salt
sen i med mjöl tills degen blir som den ska helt enkelt (tills degen lixom släpper i kanterna på bunken utan att klibba alltför mkt)

sen låter jag degen jäsa under duk i ca 80 min,
bakar ut och sen får bullarna jäsa på plåten i ca 20 min under duk.

Pensla med vispat ägg och tryck ner russinen där de ska vara.

Hade ungnen på 250 grader men sänkte sen till 225, för de blev mörka ganska fort,
klara efter ca 7-8 min.


GOTT! ;p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0