FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Borgen är borta!

Golvet i pojkarnas rum känns jättestort nu, och på väggen gapar det där borgen stått,
typ enda stället som väggen inte är målad på.
Ska lägga plast över golvet och ta dit alla färgburkar å låta kidsen måla precis hur de vill på väggarna,
jag har ju redan påbörjat målning i taket och på väggarna,
kan vara roligt för dem att oxå få kladda lite! Gissar att det blir en hel del bokstäver och siffror.
Funderade ett tag ganska allvarligt på att madrassera alla väggarna istället
och ha en TJOCK heltäckande matta på golvet så de varken hörs eller skadar sig
då de hoppar och röjer.. hehe, men släppte tanken ganska fort,
tvångströjor blir både lättare och billigare ;p
Nä skämt åsido, det är bra mkt roligare att måla å kladda!
De blir sysselsatta och väggarna täckta med färg! Ska ju vara ett rum att leka i,
så fantasin får flöda som den vill helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Sossessa

Tycker ni verkar ha en härlig inställning till livet. Vad härligt att ha ett helt lekrum att röja runt med och få kladda färg. Jag är imponerad och funderar lite på hur jag själv resonerar hemma. Jag vill ju så gärna att Thea skall få vara superkreativ och uppmuntrar lek och stök - fast sedan kommer ordningssinnet fram... fixar inte allt klabb och är just inne i en "mammaledighetsjämförelseperiod" - sitter mest och kollar på de andra mammornas perfekta, stela hem och avundas. Måste ta mig en tänkare...



(och kom precis på en utmaning angående hur man har det hemma - kolla in hos mig senare och var med!)

/sossessa (www.sossessa.wordpress.com)

2009-11-23 @ 06:59:30
URL: http://sossessa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0