FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Detox

Surfade runt och hamnade hos
crazydoll
och hittade ett recept som jag funderar på att testa vid nått bra tillfälle...har kopierat rakt av och sprider helt enkelt vidare... ;-)

Detox

"Jag funderar ju på att köra på en detox. Känner mig alltid hänging och nere under vintertid och det hjälper knappast att Sverige inte får mer än nysnö på marken som smälter innan man ens hinner röra vid den.
Allt är så grått och regnigt, deprimerande med andra ord. Alltså tänkte jag att en renande detox är svaret.
Man känner sig piggare och kroppen är fri från alla gifter vi får in genom skräpmat, läsk och alkohol.
Detoxen är The Master Cleanse, man får enbart leva på vätska i tio dagar ungefär.

Hur mycket man ska dricka per dag verkar variera beroende på källa, men receptet jag hittade är:

3 liter vatten
3 deciliter äkta lönnsirap (Maple Syrup...from Canada)
3 deciliter färskpressad citronsaft
5-6 nypor cayennepeppar

Utöver detta ska man även varje morgon dricka en saltlösning för att få igång magen, och det låter midre gott. Denna saltlösning består av:
1 liter vatten
1 tsk havssalt (inte jodberikat)


Det här resutlerar i en kropp utan gifter, mer energi, hjärnan orkar tänka och tungan får en frisk rosa färg."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0