FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Genus

Fy så jag stör mig på alla "rabiata ultrafeminister" eller vad man nu ska kalla de föräldrar som är sååå anti att klä småtjejer som små prinsessor osv. De snackar för övrigt bara skit, de flesta har flickor som de klär i "pojk"kläder för att de inte vill att deras barn ska behandlas som "tjejer"... Jag tror inte för 5 öre att de skulle klä sina pojkar(de som har) i "tjej"kläder!
Skittaskigt och jävligt lågt av dem tycker jag, och även pinsamt då de snackar om jämnlikhet/"genus"... Alla flickor har väl nångång velat vara prinsessa? Visst, fine, drar inte alla över en kant, men många av dem har tjejer som inte FÅR klä sig som prinsessor och ha diverse "rosa tjej"grejer enbart för att de som föräldrar inte vill det.
Man blir inte mesig bara för att man en gång varit prinsessa!!!!

Jag blev grymt kritiserad för att min dotter fick leva ut sina prinsessdrömmar till max då hon var liten, det sas både det ena och det andra om att hon skulle bli "vek" å "flickig" typ.. och drogs slutsatser att jag minsann inte skulle låta min dotter klippa sig kort eller ha rakad frisyr bara för att jag gjorde så på mina killar då de fick tiger-ränder å andra mönster i håret. De ifrågasatte även om jag själv skulle kunna raka mitt hår... Jepp, det har jag gjort.
Denna diskussion var på familjeliv.se då jag startade en tråd om att låta tjejer vara prinsessor har jag för mig.



lägg märke till hans metallicrosa skor! ;)

 

De har så mkt fördomar så det är läskigt. Min dotter har fått färga sitt hår i knallrosa, även hon är typ rakad på halva skallen som jag, mina pojkar får minsann ha klänning om de vill, nagellack, smink osv. Sluta döm så jävligt! ;p

Kan tillägga att mina pojkar inte längre vill klä sig i klänning, man blir inte gay för att man får leva ut sin "kvinnliga" sida som barn som många har fördomar om.. Och skulle de bli gay så skulle jag bara bli glad, så länge de är lyckliga så är jag det oxå. Plus att bögar ofta har en väldigt nära relation till sina mammor och är svaga för kläder, smink och inredning precis som jag! ;p Hehe, nu är det säker många som tycker att JAG har fördomar, men så är det icke, jag har bara mina ÅSIKTER, som det för övrigt ligger en hel del sanning i.
Jag vet för det mesta bäst! ;)



Kommentarer
Postat av: Mica

Hihi, du ska se, min son går också i prinsessklänningar och klackskor ibland.Även han vill ha nagellack när nea får, och visst får han det. :D jag tycker att det bara är härligt att låta barn uttrycka sig själva.



Vi är balla föräldrar som "vågar". ;)

2009-11-29 @ 11:57:51
URL: http://blackorchiid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0