FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hämtat ner lite pynt från vinden till 1:a advent nu på söndag..

Kliade i fingrarna ordentligt, ville ju ta ner ALLT nu.. men ska allt försöka hålla mig ett tag till.
Till 2:a advent tar jag ner alla små prydnadsgrejer tänkte jag, de stora tomtarna å allt annat den 3:e advent, likaså de långa grangrilangerna som ska hänga i bjälkarna i taket på vardagsrummet.
Granen får komma sist.. men gissar att den är uppe senast till lucia iallafall om jag känner mig själv rätt.
Granarna i ungarnas rum måste inhandlas, Vanessa önskar en rosa å pojkarna pratar om en vit eller silverfärgad gran... får se hru det blir med den saken. Blev sen middag idag, vi målade ju som sagt föra middagen,
men ibland måste man ta sin energi och tillfället i akt. Nu sover trollen sött å jag ska lägga mig strax jag med.
Är helt slut efter idag, varit ute, åkt buss å sen haft besök av Mica å hennes kids på dan, då de gick vid 3-tiden satte jag mobilen på larm 15.55 å la mig på soffan å sov....å hämtade kidsen kl 16. Jisses så snabbt jag slocknade å så trött jag var då jag vaknade!

Blir förmodligen bak imorrn, lussekatter till på söndag. Å sen ska jag göra en pepparkaksdeg tänkte jag.

Barnen fick brev från nya kusinen (och moster) idag, en varsin "tablett" som en sån där liten kapsel... som man skulle lägga i ett glas varmt vatten.... å sen hände det nått! Uppskattades enormt av kidsen!!! Ska få en till av syrran... ska bidra med bilder då tänkte jag!

Imorrn ska jag bara ta det lugnt hemma, inte röra mig längre än till och från dagis för att hämta och lämna barn,
känner att jag måste varva ner lite å vila ordentligt. Farligt för mig att slarva så! Men det är jag i ett nötskal,
duracellkanin som går i ide ibland. Svart eller vitt.. gråskalor är extremt sällsynta... snarare obefintliga...
men det är en j*vla massa färg istället för de trista gråskalorna, men det tar på krafterna har jag märkt!

Sen går många tankar till min farfar som har blivit dålig och är på sjukhus nu! :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0