FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

NU är det tomt här

Ja, iallafall på barn! Har plockat kläder, tömt alla ytterkläder som hängde i drösar på krokarna i hallen,och pressade in allt i garderoben, jisses vad kläder vi har!!! Måste plocka ur några av mina ytterkläder och hänga nån annanstans, alldeles för trångt där nu! Har alldeles för många framme, allt från dunjackor/vinterjackor till skinnkappor/kappor i olika varianter och färger, likaså Vanessa och pojkarna, massor att välja bland. Fast skillnaden är ju att de ofta skitar ner sina ytterkläder då de är ute och leker..(ja pojkarna iallafall)

Däremot brukar inte jag skita ner mig då jag är ute,
brukar iallafall inte komma hem täckt av lera! ;p
Några av pojkarnas jackor ligger i tvätten, så ombyte är ett måste!
Så skönt att ha en ANLEDNING till att fylla på ibland..

En liten titt in i hallen, garderoben och en glimt in i tvättstugan där några av alla våra skor står uppradade (då är inte fin-skor/sommarskor inräknade, för dessa har jag i mitt sovrum på en annan hylla ;p

Såhär ser det ut då man kliver innanför dörren hemma hos oss
(ja när det är hyffast bortplockat och undanröjt)!
Givetvis har jag inte tapetserad helt klart.... men iallafall påbörjat och NÄSTAN avslutat!
(fast det ser man inte så mkt av på bilden...hehe)



I garderob och lådor ser det ut såhär:

   
   
byrån är full med barnens mössor och vantar. Mina vantar och halsdukar ser ni i en av garderoberna.

 Här är en lite glimt av alla skor vi har i tvättstugan längs ena väggen.
å då har jag endå rensat bort alla vi inte använder,
fyllde 2 flyttkartonger!

Likaså med alla jackor vi inte använder...
(sållade bort en hel del å gav till st:erikshjälpen,
blev 3 svarta stora säckar men bara ytterjackor!)

Ja jag vet... jag gillar att samla på mig.. men jag ÄLSKAR kläder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0