FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tröttast av alla idag tror jag

borde lagt mig tidigare igår känner jag.. men men.
Ska iväg till sjukhuset idag igen.. och stanna över natten, sen på måndag blir det läkarmöte ang utskrivning eller ej. Så jag har ju hela eftermiddagen och kvällen på mig att vila...
Just nu är det väldigt tyst här hemma.. skönt, har varit en uppskruvad helg med massor även fast vi inte gjort nått särskilt alls egentligen. Jag har mest varit med bara Vilder. Vilgot har hängt med sin pappa och Vanessa åkte till sin pappa igårmorse. Grabbarna sitter stilla OCH är TYSTA just nu!! KORS I TAKET!!
Annars är det HIGH LIFE från att de vaknar, MASSOR med syskonrivalitet, de retas nått ENORMT och tävlar om preciiiis allt, ett populärt ord som ofta används här hemma är: ORÄTTVIST!!
Idag ska Vilder hem till en kompis och leka... gissa om lillebror blev avis och ARG???
Men de måste ju lära sig att millimeterrättvisa ALDRIG kommer att existera!!!

Jisses man kan bli galen för mindre ibland!!!


Funderar ibland om det hade varit lättare om de varit flickor? Jag tror f*n det!!! Men nu har de ju snopp båda 2... och är ganska nära varandra i ålder... det underlättar väl inte särskilt mycket i nuläget, men försöker tänka att det blir sååå mkt bättre då de blir lite äldre och uppskattar varandra mer och på ett annat sätt?

Det lustiga i det hela... är att så fort jag eller nån annan säger till den ena... så är den andra där snabbt för att försvara sin bror! Ja vad säger man... syskonkärlek? ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0