FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bilder från igårkväll

Vilgot är mamma upp i dagen, ibland slocknar han på 2 sek, andra dagar har han jättesvårt för att varva ner hur trött han egentligen än är.


Igår var en sådan dag. Han såg ut att kunna somna redan vid 6-tiden. De borstade tänderna och kissade, vi släckte ner och de ville kolla på film. Jag tippade på att Vilgot skulle slockna först, men så blev det inte.


Han fick fotmassage igår och så satt han still en stund med mig i soffan och gosade. Det var mysigt. Vilder däremot gillade INTE att få fotmassage, han blev skitsur.

Vilgots söta fötter, får passa på medans de e små.. så gosiga att pussa på oxå.


Sen fick han myror i brallan och kunde inte bestämma sig för HUR han skulle "bädda" med filten framför tv:n på stora mattan där Vanessa och Vilder hade bäddat fint med en varsin filt och kudde och tittade på film. Vilgot blev jättefrustrerad och arg och behövde MER filtar. Slutade med att min hög med vikta rena lakan och påslakan kom till användning.

Sen tog det 2 timmar innan han slocknade... tillslut. På soffan, UTAN filtar. För de låg i en hög på golvet. Omständig liten herre.

Och mamma fick mer jobb,
såklart!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0