FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Försvarsadvokater

Att vara försvarsadvokat, helt seriöst, då måste man väl vara ganska kall? Ja att lixom FÖRSVARA en mördare/pedofil/våldtäcksman. Ja nu syftar jag på de fall där det är UPPENBART att personen har begått brottet men advokaten förnedrar offret genom att yrka på strafflindring osv.

Visst, det är deras jobb, det kan jag köpa. Men inte fan kan de ha normala känslor? Vilken människa kan stänga av så pass och leva ett "normalt" familjeliv på sidan av? Sover de verkligen gott om nätterna?

De måste ju ha en ENORM kontroll eller vara helt i avsaknad utav känslor och empati?

Jag tror att en stor procent som har det yrket har en hel del psykopatiska drag.


Ok att man i många yrken får "stänga" av vissa känslor, men att verkligen gå in för att försvara någon som UPPENBART gjort fel??

Det verkar som att försvarsadvokater tjänar mer än åklagare, de får iallafall mest uppmärksamhet i media? Den där Leif Silbersky, kan han verkligen ha normala känslor?

HAR han känslor?



KAN man ha känslor då man försvarar en person som denna vidriga människa, killen som misshandlade sitt ex och lämnade henne för att dö, medvetslös, knivskuren och svårt hjärnskadad.??

Jag tvivlar starkt på det efter att ha läst detta på aftonbladet.



Visst, ALLA har rätt till ett försvar, men vart ska vi dra gränsen?

SverigesRikesLag.gif LagBok image by Bejcon
Svea Rikes Lag
skulle jag vilja spotta på i MÅNGA fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0