FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God Morgon

Vaknar och känner mig bakis?? WTF? Jag som inte ens har festat?

Men det är så ibland för mig.. att jag vaknar med jordens "baksmälla" som sitter i ett tag, utan att jag ens varit i närheten av fest, för lite sömn eller alkohol. Skum känsla. (Ja alltså, att må så då man inte festat nått, inte att INTE festa.) ;)

Var nära att jag skulle gått ut en sväng igår, stod i valet och kvalet, hade ordnat med sovplats för vanessa hos en kompis, men hon ville så gärna sova hemma istället då jag frågade henne, så jag stannade hemma då såklart.

Annars hade jag väl mått som nu iallafall, fast på "rikitigt".

Givetvis glömde jag köpa disktabletter igår... det ENDA som jag skulle köpt lixom. Och smör.

Så imorse blev det kanelbullar till mig och Vanessa till frukost, inte gott med smörgås utan smör, och bakmargarin går fetbort, det har jag testat, smakar apa typ. Hur en apa nu smakar.

Igår drog vi till Väsby centrum efter att städdagen var avklarad, jag och Vanessa, och hennes vänner Susanna och Kristian.

Sprang på en annan kompis där, Kristians storasyster Therese, så jag fick lite bra smakråd då jag testade kläder. :-)

Fick beslutsångest, så jag shoppade en del... man kan ju alltid göra en baklängsshopping om man sparar kvitton och låter lapparna sitta kvar. Passar mig utmärkt att man kan göra så, kan man tänka igenom sina köp sådär i efterhand och räkna om man har råd eller inte.

Sist det blev så för mig var några månader sen då jag handlade i Täby, råkade shoppa upp över 2000:- som jag sen dagen efter lämnade tillbaka... typ rubbet.

Men igår tycker jag själv å de som sett vad jag köpte, att det var ett FYND alltihopa.
2 par skor (inhandlades snabbt som attans 3 min innan stängning, vadå paniiik lixom??) 2 klänningar, 2 tröjor och ett linne.

Ena klänningen, ser typ EXAKT ut som en jag lägge drägglat övet på nätet, den finns på Halens för 549:-
Den jag köpte på New Yorker, kostade 269:- Tror ni jag kunde låta bli eller??

Kolla: DYRA "originalet"


Min som jag köpte på New Yorker ser typ likadan ut fast mycket snyggare BAK, dragkedjan på min är inte sydd på utsidan som det ser ut på denna, sen tror jag knapparna är i guld på denna... på min är de i silver. Enda som e skillanden typ. Å vill man ha guldknappar så går det ju att byta ut dem, knappar är inte dyrt och finns lite överallt.
Klänningen är superskön på och i ett väldigt stretchigt material.



Dragkedjan på min...                 och den på Halens


Lite andra inköp;


svårt att få en bra bild på linnet med det rosa paljetthjärtat, det är mycket finare i verkligheten.
Klänningen är superskön, men mer vardagsklänning man kan ha varma sommardagar ute med barnen.

Sen sist men inte minst, skorna, som är SUPERSKÖNA.
Då jag var yngre köpte jag bara men ögonen, nu är jag petnoga med hur de känns PÅ.
Så dessa 2 skönheter är dessutom SKÖNA.

Ett par finare klackskor, och sen ett par tygskor typ med lite rejälare klack, typ vardagsskor.
Jag är ju så kort så det är inte helt fel med lite extra längd även till vardags. ;)



Skorna är från Diechmann och kläderna från New Yorker i Väsby Centrum.



Allt som allt gick notan på strax under 1200:-  Inte sååå illa pinkat. Men som sagt, frågan är om jag faktiskt har råd? För min del äter jag gärna nudlar hela maj, mat till barnen finns det alltid, sen äter ju pojkarna både frukost och lunch och mellis på dagis och Vanessa lunch i skolan.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0