FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon

Vanessa väckte mig i morse;

-Jag mår illa, hämta vitpeppar..FORT!!

Jag sa åt henne att gå in i badrummet sålänge, eller gå ut ur mitt sovrum iallafall, inte mysigt med spya där inne då jag har en massa kläder på golvet osv.

Jag sprang upp och hämtade vatten och vitpepparkorn (som hon har dille på, vid minsta känning har hon petat i sig en massa vitpeppar så jag fick gömma dem).

Nu sitter vi i vardagsrummet och äter frukost, illamåendet är över tydligen och inga spyor i sikte!

Phuu, var lite skraj där ett tag, hade INGEN lust att börja morgonen med att torka spyor.
Är inte i den piggaste perioden precis... känner mig mer som en zombie, och då jag väl gör något så blir jag trött ap-fort.

Vi la oss tidigt igår, jag flyttade tillbaka den lilla tv-n in i mitt sovrum från Vanessas, hon kollar ändå aldrig på tv där. Sen låg vi i min säng alla 3 och kollade på tv tills vi somnade.

Jag somnade runt halv 10, och endå känns det som om jag sovit ca 4 timmar efter en partykväll typ.
Irriterande.

Den rena tvätten ligger ganska orörd här..konstigt.. hmm.. INGEN har varit här och städat!!!
Men högen har iallafall vuxit, på både höjden och bredden, kan det bero på att tvättmaskinen gått varm här (och går fortfarande!)?

Så lite är ju gjort om man säger så. Resten kvar, med andra ord.

Idag skiner solen iallafall, ska väl plocka upp grannarnas skit som ligger och skräpar på MIN tomt, så irriterande, ser hur somliga som inte vet bättre går förbi på framsidan och blänger och mumlar, det är FAN inte MITT skräp som ligger där, utan sånt som ANDRA har droppat där eller så har skiten blåst dit. Ska se till att få en trall byggd i sommar med staket, så att skiten kan hålla sig utanför.


Har de problem kan de väl plinga på min dörr och säga det, istället för att blänga. Har faan lust att sätta upp snubbeltråd utanför så att de kan koncentrera sig på att glo på marken där de går istället.

Tur att alla VETTIGA grannar här VET att det faan inte är MITT skräp!





hahaha, vilken rolig skylt!!!! Tur att mina närmsta grannar är TREVLIGA!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0