FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God Morgon

Hade svårt att komma upp i morse, sååå trött. Kan det bero på det jag gjorde här hemma igår? Plockade lite och dammsög? Isåfall är det illa, sånt MÅSTE ju göras!

Vanessa är som vanligt duktig och driven, hon går upp då hennes klocka ringer och klär sig, packar skolväskan och allt sånt. Jag brukar fixa hennes frukost då jag kan, men idag så kom jag inte upp i tid så jag ringde henne och kollade vad hon tagit sig till frukost.. och hon svarar;

-Ett äpple.


Hon VET att man inte bara äter ett äpple till frukost innan man går till skolan, men hon är som jag, sällan hungrig direkt på morgonen. Men hon kunde ju druckit ett glas mjölk och tagit med sig några riskakor eller ätit en tallrik med yougurt. Men de får lunch strax efter 11, förväntar mig att hon äter som en häst då.

Får dåligt samvete att jag inte kom upp tidigare, men hon BRUKAR väcka upp mig om jag inte vaknar så att jag kan fixa frukost eller så.. :( Hoppas på svar på mina blodprover snart, så att jag iallafall kan få rätt medicin, såhär ska man ju inte behöva må. Blä!

Spelar ju ingen roll hur tidigt jag lägger mig, är ju trött endå när jag vaknar. Igår somnade jag redan kl 6 i soffan, sen var jag vaken mellan 8-22 nånting innan jag lyckades somna om igen.

Hoppas på regn idag, det brukar ge mig lite energi.

Ska åka iväg nån dag med barnen och handla lite blommor som vi ska plantera på framsidan, Vilgot har tjatat om det ett tag, så de ska få välja lite plantor och så grejar vi där tillsammans så fort det blir lite varmare.

Vilgot har bestämt att vi ska ha orangea blommor där.

                Och ett JORDGUBBSTRÄD.

Hur nu ett sånt ser ut. Han är en mycket bestämd liten herre, så jag överlåter till butiksbeträdet att tala om att sådana inte finns då vi är på plats, så att lilla herrn kan få alternativ och se med egna ögon.

Annars tror han nog att jag LJUGER. Hans temperament vill jag inte utsätta mig för i onödan, inte roligt för honom själv heller.


Blev lovad en trall/altan till framsidan förra sommaren, hoppas på att den kommer på plats nu i sommar. Vore inte helt fel faktiskt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0