FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Godis

Och ännu mera godis.. idag står skålarna framme, de för äta tills de kräks eller nått. Då lär de nog bli rätt trötta på godis efter denna helg. ;p




Nu är de ute och röjer, men de är strängt förbjudna att ens närma sig "floden".
"Floden" är Vilgots namn på det ganska stora leriga diket på ängen här utanför.
Igår kom de hem... DYNGSURA... men lyckliga.

-Jag har dykt i FLODEN, jättecoolt!!! sa Vilgot märkbart stolt.

Deras skor fick slängas och alla kläder var genomblöta och leriga.

Storasyster skulle ha ett öga på dem ute, och ringa hem om det var nått. Men att "dyka i floden" var tydligen ingen big deal.. Det blev en tillsägelse där så nu vet de alla vad som gäller då de är ute.

Jag står och förbereder en potatisgratäng för ikväll.. öser i vitlök och salt och peppar i massor.. känner ju varken smak eller lukt! Men det blir nog bra, iallafall för mig då vitlök är bra mot förkylningar.. ;p





Kommentarer
Postat av: Fröken Upp&Ner

Hejsan. Jobbigt med lock för örona. Men det låter som du går åt rätt håll med resten. Hoppas iaf! :-)



Ang kläderna. Hos mig så kan man lämna in gamla, hela kläder till secondhand affärer. Om de får något sålt så är det 50/50 som gäller. Mkt smart än bara damma på vinden. Hoppas ni också har ngt liknande!



Ps. "övrigt hår"-frisörer görs på skönhetssalonger. Men jag tror inte de kallas för ngt speciellt. ;-)Ds

2010-04-04 @ 17:12:49
URL: http://mittlivuppochner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0