FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Har gråtit en stund

Men nu ska jag försöka ta mig i kragen och slänga mig i duschen, öppna alla fönster och vädra, byta sängkläder och lägga alla rena kläder sängen istället för i soffan och på golvet.

Brukar göra så.. sen glömmer jag oftast bort att det ligger där, så då jag ska gå och lägga mig så öser jag ner allt på golvet igen, kan ju inte sova högen.

Ibland är allt vikt i högar på sängen men inte instoppat i garderoben, och så är jag för trött endå för att stoppa in allt för det är så fullt, så det hamnar på golvet endå. Snacka om att arbeta helt i onödan!

Eller då man sorterat och vikt allt klart i soffan.. sen kommer virvelvindarna i form av 2 små pojkar och får för sig att leka KOJA eller nått annat skoj. Sen ser det ut som Hela havet stormar.





Sådan mor sådan dotter... här är dotterns rum:



När är det säkert nån smartskalle som tänker;
"-Om man orkar ta kort på röran och blogga om det så borde man ju orka städa..."

Men nu är det så att jag kan inte steka pannkakor samtidigt som jag städar,
men jag kan steka pannkakor samtidigt som jag bloggar!! ;p

För det tar som bekant längre tid att vika, sortera och plocka. Måste dessutom göra plats i garderob och lådor först.


Inte lätt att ha 3 kids och ett hem att sköta.. samtidigt som man brottas med sig själv typ.

Mina barn är iallafall älskade, det ska gudarna veta!

Att jag INTE älskar att städa, det vet alla redan. ;)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0