FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hur kan jag vara så trött?

Sover numera mellan 8-10 timmar varje natt, men vad fyller det för funktion? Ingen, känner mig inte alls så utvilad. Jag äter ordentligt, vad fyller det för funktion? Ingen. Blir lite less på det.


Sen kommer det ju perioder då jag sover typ 3-4 timmar och är hur utvilad och pigg somhelst även fast jag ofta glömmer bort att äta eller inte är hungrig. Men energin är på topp endå. Älskar de perioderna, synd att de inte varar föralltid.
Duracellperioderna. Love them!


Nu glimmar de till ibland, i korta sekunder typ. Då får man passa på.

Ska försöka ta itu med tvätten idag, har skjutit på det länge nu. Ska kolla vad det är för fel på dammsugaren oxå, den funkar inte riktigt som den ska. Har betalat lite räkningar nu på morgonen, sååå tråkigt men bäst att få det gjort så fort pengar kommer in, annars glömmer jag och handlar annat.

Måste ringa logopeden och boka ny tid för Vilder, sen ska jag göra en massa andra viktiga saker som jag hela tiden glömmer bort. Har 2 samtal denna vecka, idag för Vilgot och på torsdag för Vanessa i skolan. Har skrivit upp det på tavlan här, annars glöms det bort. Borde kanske ha en tavla över en hel vägg för allt jag ska komma ihåg.
Om jag nu kommer ihåg att skriva upp det...!



Familjens stora kom-ihåg-kalender 2009

Har även en sådan, såklart. Skriver jag inte upp så glömmer jag.
Och ibland glömmer jag att titta i den.. även fast den hänger på väggen, eller så tittar jag fel på nått konstigt vis. Stressad tro? ;)

Typ; -OJ är det REDAN april??? Igår skulle jag ha varit DÄR! Ooops! Huuur kunde jag glömma det???

Ibland upptäcker jag det samma dag eller någon dag innan, då är det ungefär samma känsla som att skrapa fram 25:- på en trisslott, tjohoo, jag har inte förlorat nått iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0