FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sakta men säkert

Börjar känna mig lite bättre, äntligen! Har sovit massor, och nu har jag inte lika ont i halsen längre och inte i öronen heller. Är fortfarande dunderförkyld men ingen feber längre. Hoppas att det håller i sig nu! Vill inte ligga sjuk hela påsken. Hoppas att mitt lock för öronen släpper snart bara... irriterande att knappt höra ett skvatt!

Middagen är avklarad och jag sitter här ganska nöjd med barnen tittandes på tv. Känner mig ganska lätt om hjärtat oxå, ingen ångest i sikte alls, trots att det är en del att göra här då jag piggnar på mig lite mer.

Börjar så smått längta efter våren och sommaren, kors i taket! Annars är jag en höstmänniska, älskar ruggiga kalla höstkvällar och regn. Men sommarregn är inte helt fel det heller. Och sol såklart.. så länge den värmer sådär lagom och det inte blir sådär olidligt hett.. som då man skvalpar runt då man sitter på en plaststol på en uteservering.. inte så mysigt precis. Ska det vara strålande sol ska det fläkta skönt, eller så ska man sitta i närheten av vatten.

Men hösten är och förblir min favorit, älskar då sommaren dör och kryper närmare mörkret, att få dra på sig en tjockare tröja, tända ljus och baka bröd utan att det känns för varmt. Hela tiden fram till jul är så mysig.. sen den tidiga våren, den är värst för mig. Ljuset, smutsen.. allt gammalt som gömdes i snön tittar fram. Ingen mysig syn alltid.

I år ska jag försöka komma iväg på mitt livs första JULBORD. Har ju ALDRIG varit på ett!! :o

Sen kanske anordna trevliga grillfester varannan helg i sommar då jag är barnfri.. vad ska man annars med en trädgård till? ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0