FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite tankar..

Mats Alm KAN vara psykiskt störd? What? Äresant? Det fattar väl vem somhelst som sett honom.
Jag skulle kalla honom psykopat. Rakt av.

RÖRDE INTE EN MIN När Linda Chens bror vände sig mot Mats A

Det sjuka e, eller det STÖRDA är, att det är MÅNGA som är psykiskt sjuka.. men inte faan blir de mördare för det! Det är ett så sjukt stort spektrum med färger, så egentligen, är det ganska irrelevant, huruvida han är psykiskt störd/sjuk eller ej, det enda som är av intresse är om han har mördat eller ej.
 

Sen ska han givetvis medicineras om han är STÖRD/SJUK. Terapi med möjligtvis. Men han är fortfarande en MÖRDARE (om han blir dömd). Men inte fan tycker jag att han har rätt till enbart VÅRD, vaddå.. lås in honom på Kumla och medicinera honom medans han sitter av sitt straff, INTE antingen eller.


Sen kan dessa typer få leva i en parallell värld där de straffarbetar livet ut, varför inte sätta dem på trampcyklar och låta energiproblemen bli mindre?

Jag skulle t o m kunna sänka ribban och ge dem VALMÖJLIGHETER, att antingen trampa för brinnande livet för miljön ELLER användas som försöksdjur för mediciner och annan viktig forskning.



Eller nej förresten, önskemål, men inte valmöjligheter. Önska kostar inget, och de kan gärna få bli besvikna för att det inte alltid blir så som man önskar.




 



Kanske de borde få dra lott eller spela på hjul om saken? Vore nått, lite som gamla hederliga BingoLotto fast Kumla-versionen?


-Åh NEJ jag drog nitlotten, jag får inte cykla!!!

eller;


-YES, jag får CYKLA!!!!!

 

 

 

Vore ju klockrent, mata dem med speed så kan de trampa som de galningar de är, så sparar vi lite på elen och räddar miljön på köpet.




Jag har lite svårt att förlåta, för jag låter det mesta bli så personligt, jag föreställer mig mina barn som offren, då tror jag att vi alla vill se dem inlåsta med nyckeln kastad för gott.


 

 

Det finns olika sorters människor men psyket är en djungel.


Jag skulle vilja säga att det utgår från 3 sorters människor.


"normen" , "den känsliga",  "psykopaten=den okänsliga".

Först har vi "normen", men om man tar en nogrann titt på normen så ser man att det egentligen inte finns någon norm. Normalt, vad faan e det? Finns ju miljoner skiftningar, vart drar man gränsen?

Normalt, är det ett ORD som vi hittat på för att hålla oss inom rimliga gränser?


Men nu vill jag tala om en särskild sort människa, som skiljer sig enormt från dessa;


Nämligen denna: PSYKOPATEN.




Den icke-mänskliga, den typen som är i avsaknad av normala mänskliga känslor som t ex SKAM, rädsla och EMPATI.


PSYKOPATEN, den KALLA.


Glädje, kärlek och lust tror jag ALLA kan känna, det är bara det att det som glädjer och lustar en icke-mänsklig varelse (psykopat) är ofta att skada andra för egen tillfredställelse. Den enda kärleken de kan känna är den mot sig själva. DET kallar jag psykiskt störd. Eller kanske bara störd?




En person som har PROBLEM med sina känslor, dvs problem med sina NORMALA mänskliga känslor, är MÄNNISKOR med lite större och ömtåligare hjärtan och själar.

Då är det inte så konstigt eller onormalt att det gör ont i kroppen om hjärtat är för stort och tungt att bära på och själen alldeles för skör.


De kallas psykiskt sjuka.


De får INTE blandas ihop med PSYKISKT STÖRDA.


Psyksjuk-- står det ofta om brottslingar i tidningen. Det är BEKLAGLIGT att det formuleras så.


Tycker jag.


Över halva sveriges befolkning borde ju isåfall vara mördade vid det här laget, om det nu var så att psyksjuka hade en benägenhet att ta livet av andra.

Till största delen är de som utövar grymt våld PSYKOPATER, dvs i AVSAKNAD utav känslor.

Sen kan de GIVETVIS ha andra problem, men att vara psykiskt sjuk i sig, är inget man blir en mördare eller galning utav.

 

Jag tror inte, ärligt talat, att man kan ha ihjäl en annan människa eller plåga ett djur om man inte har starka drag av att vara en PSYKOPAT.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0