FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vad händer efter döden?

Vi har pratat lite om döden här hemma nu efter att deras gammelfarfar somnat in,
att det bara är kroppen som dör och att själen flyger vidare.

Att farfar kanske kommer till oss som en fjäril eller i en annan skepnad, kanske som en liten fågel? Det är vad jag tror på iallafall och tycker att tanken är jättefin.

Vi brukar säga att min farmor som gick bort innan barnen fanns, kommer till oss som en fjäril.








-Oj, undar vad JAG blir när JAG dör funderar Vilder...


-Jag ska bli BEN 10!!
utbrister han efter en stund.


-Jag med!!!
Jag ska bli Ben 10 Alien Force!! Va COOOOLT!!!" vrålar Vilgot.





Sen pratade vi vidare om gammelfarfar och att de tog på honom fina kläder efter att han dött varav Vilder frågar;

-Varför ska man ha KLÄDER på sig om man är död?? Kan man inte bara vara nakenfis då??


Det tyckte han var jättekonstigt.

Ja, vad svarar man på en sån fråga? Jag hade faktiskt inget svar på den, men man behöver inte ha svar på allt, det viktigaste är att man får ventilera sina frågor.


Ungar är härliga, tror att det är väldigt viktigt att prata öppet om sådant, särskilt då döden kom väldigt naturligt, det är ju livets normala gång. Barn tar det oftast mycket lättare och bättre än vi vuxna, för vi överanalyserar ofta saker och gör det svårare än vad det egentligen är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0