FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilken dag

Kom upp iväg med bussen, hade tur som sprang på Lorencita halvvägs så jag fick sjuts till centrum där jag handlade en latte och en äcklig smörgås innan jag slängde mig på bussen för att åka till min terapi.

Är glad att jag kom iväg, kändes viktigt att få prata idag, särskilt då jag missat så mycket på sista tiden. Hon jag går till är superbra och det ger verkligen något. Många är så oproffsiga i den branchen men hon är en pärla tycker jag.

Sen åkte jag in till stan där jag blev bjuden på lunch, det var trevligt. Tack Mark! 

Ångrade dock bittert den äckliga smörgåsen jag åt på bussen, hade gärna varit mer hungrig då det blev så god mat till lunch!


Åkte förbi cake and design på hemvägen och handlade lite grejer till blommorna till farfars tårta jag ska göra.

Sen direkt till Vanessas skola där jag skulle på utvecklingssamtal. Hade köpt blommor till hennes lärare för att jag ville visa hur mycket jag uppskattar hennes jobb, så bra lärare växer minsann inte på träd! Hon blev väldigt glad iallafall. :-)




Skrev ett kort med texten "Du är en toppenlärare, tack för kunskapsglädjen du sprider till Vanessa"

Glömde ta kort på blommorna, men det var rosa snittblommor, med en av mina personliga favoriter, liljor.

 



Stod typ i 30 min i butiken med beslutsångest på vad jag skulle köpa... otippat? Not.
Stod och velade och hade mig... kollade på krukväxter först men tillslut blev det snittblommor, för det tycker jag själv är roligt att få. Sprang sen till bussen och hann med i sista minuten så jag kom i tid till mötet.

Sen var det dans för Vanessa.. direkt efter mötet,
så jag passade på att handla medans hon var på dansen, sen började jag må pissdåligt inne i butiken, allt snurrade och jag såg dubbelt, allt blev som gult (typ då man tar på sig gula solbrillor) och det blev suddigt och det lät som om jag hade en tumlare på i skallen och äcklig hjärtklappning.


Jag satte mig på en bänk med mina kassar å satt där i typ 30 min, sen ringde jag och ordnade så att jag fick skjuts hem. Nu mår jag lite bättre, hämtade pojkarna hos deras kompisar och deras mamma körde hem oss, så skönt att vi slapp gå i regnet! Känner mig helt färdig och slut, så skönt att vara hemma och imorrn är det FREDAG, barnen ska till pappa så jag ska VILA. Jisses så skönt!








 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0