FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon!

Oj så segt det var att komma upp kl 7 idag!!! Men jag snoozade till halv 8.

Igår kväll vid läggdags var det Vilgots tur att vara ett exorsist-monster, fattades bara att han skulle klättra uppochner som en spindel nerför trappan här! Jisses som han lät och höll på! Övertrött och så hade han fått dricka läsk och äta godis då han var med pappa, mysigt för honom men inte för mina öron igår.. inte för grannarna heller, var tvungen att stänga fönstret till sovrummet så som han vrålade och lät. Och så fula ord som sprutade ur hans mun sen!! :o

Jag gjorde faktiskt en ljudupptagning på oljudet med min mobil då han hade hållt igång en timme, inspelningen är 24 minuter lång... tänkte han skulle få höra sig själv idag eller vid nått annat tillfälle.


Jag tycker det är SKITSVÅRT att veta hur jag ska hantera honom då han väl börjar, för han fastnar lixom, att skälla är uteslutet just då, för då blir han bara värre, och det enda man egentligen kan göra är att låta honom "skrika och svära av sig" och försöka avleda och vara så lugn som möjligt själv. Jisses vad det tog på mitt tålamod, men det gick iallafall.

Tillslut somnade han av ren utmattning.

Nu är han nyvaken och som en ängel igen, han plockar fram skor till mamma och pratar med sockersöt röst. Nu ska han följa med på promenad för att lämna storebror på fritids.

Vanessa ligger och drar sig fortfarande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0