FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon!

Sitter med 2 ganska nyvakna barn i soffan i vardagsrummet. Vanessa och Vilgot, Vanessa sitter med sin dator och fixar med sin facebook, och Vilgot dricker lite Daim-oboy och kollar på tv... jag ringde honom ledig från dagis idag, Vanessa och Vilder är ju hemma från frititds eftersom det är stängt.

Så idag ska jag pussa och mysa en massa med mina små underverk.

Vilder ligger och drar sig, men nu måste han upp, det blir tufft sen då skolan börjar på torsdag, då MÅSTE vi upp strax före 6 om vi ska hinna med alla bestyr på morgonen och sen GÅ till skolan. Men det e rätt bra, för då får jag motion, alltid nått.

Har sån jävla värk i gommen fortfarande, kan knappt ha tungan emot. Men jag vet, får skylla mig själv, helt klart!

Jag skrev till Vanessa på facebook igårkväll, hon har varit lite ledsen pga att hon känner sig ratad och oälskad av sin pappa som har 2 "nya" barn (i samma ålder som Vilder och Vilgot) som tar all plats och retas rätt duktigt.


Såhär skrev jag till mitt hjärta på facebook;


"Hej hjärtat jag älskar dig så mycket! Du är utan tvekan världens bästa tjej, och jag älskar dig mest i världen. Du är en riktig pärla, och pärlor ska vi inte kasta till svin. Du är värd endast det bästa, folk som inte behandlar dig väl har inget i din närhet att göra. Puss!!"



Tyvärr fick hon INGEN ledig stund på tu man hand med sin pappa
och då hon var där var han oftast iväg på något annat och hon fíck umgås med sina halvsystrar där som inte är så snälla mot henne...

Så det har resultrerat i att hon inte vill vara där mer.

Sen har de haft samma sovtider på kvällarna (nu snackar vi helger) som sina systrar som är 4 och 5 år gamla! Hur jävla kul är det som 10-åring att lägga sig 8-9 på en helg?

Om han brytt sig mer skulle hon kanske kunna fått varit uppe senare och därmed fått egen tid med sin pappa?
Spelat spel eller umgåtts lite?
De få gånger hon fått stanna uppe liite längre är då hennes pappa tittat på fotboll typ!

Blir bara förbannad då jag tänker på det, så nu byter jag ämne!

Idag skiner solen så jag ska passa på att tvätta massor och hänga allt på tork utomhus, min torktumlare väsnas värre än ett gäng huliganer på fotbollsmatch!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0