FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Seg söndag

Drömt en massa konstiga vidriga läskiga intensiva drömmar. Men sov ganska länge så jag är inte så fasligt trött.

Här hemma rensar vi i skåp och lådor, Vanessa räknar in alla mynt vi hittat. 133:-!!

Jag längtar tills dagis och skola börjar igen,
så att man får tillbaka rutinerna och vardags-strukturen, som det är nu glider timmarna på dygnet bara in i varandra och barnen börjar gå varandra på nerverna. Jag är hur uttråkad som helst!




Vilgot är skitsur för att han inte får exakt som han vill, och har i princip plingat slut på batteriet på dörrklockan. Envisa unge, men jag är mer envis. Så nu sitter han här tillslut och jag har försökt att få dörrplingandet att oberört gå in genom ena örat och ut genom det andra. Inte det lättaste kan jag ju säga!

Vanessa har för sitt exorscist-beteende igårkväll fått dator- och utegångsförbud idag.

Vilgot har för sitt beteende idag fått Nintendo-förbud. Så det blir nog en härlig kväll! ;)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0