FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Snart hämta kidsen

Först hämtar jag Vilgot på dagis, sen får han följa med å hämta storebror på fritids, det kommer han gilla.
Tar nog med ett paraply, orka bli blöt lixom? Sen blir det city för lite shopping inför skolstarten imorrn.

Får skjuts till stan, skönt!

Imorrn har jag häcken full, få upp mig själv, sen barnen, fixa frukost, lämna på dagis och skola, sen åka till min terapi, sen direkt till jobbet och sen hämta barnen efter skola och dagis. Och då snackar vi promenader och buss då jag varken har bil eller körkort.

Har glömt alla läxor jag hade, har en massa papper jag egentligen skulle ha fyllt i för varje dag.. men jag och papper är inte sådär supertighta polare direkt.. 

Har massa att komma ihåg som jag hela tiden glömmer;

*måste till min läkare för nya recept och sjukskrivning,

*boka om tiden hos en annan läkare för att kolla upp magen,

*sen till en tredje läkare för att kolla synen på ena ögat som blir suddig samtidigt som mina domningar kommer och går i ansiktet då jag överanstränger mig. Fick remiss dit typ förra året men var tvungen att avboka för det krockade med nått annat.. sen glömde jag boka ny tid. Otippat?

*Sen måste jag boka tid hos en tandläkare eftersom jag bet sönder en jävla tand för nått år sen, jag bara väntar på att det ska börja göra ont, NEJ TACK!

*boka ny tid till Vilder hos logopeden,

* kolla upp väntetiden igen inför min ADHD-utredning samt begära en likadan för minstingen.

*sen måste Vanessa få ha sitt födelesedagskalas med sina vänner i efterskott, det lixom glömdes bort, och hon fyllde 10 i mars!!!!

*spara pengar till skatteskulden som ska betalas i november på drygt 4000:- (ja, vilka pengar ska jag spara?:o)


Men det får ta och ordna sig, ska sätta mig och skriva en lista, och följa den till punkt och pricka.

(oj, det rimmade.!!;p)
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0