FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sömn ljuva sömn

Nu måste jag sova... Vilgot har somnat och resten av ligan kollar på film. Jag är AP-trött, eller egentligen inte, men käkade lite Piller för att komma ner i varv och nu börjar jag faktiskt bli lite trött.

Annars hade jag säkert börjat måla väggar, baka, röja i tvättstugan eller på vinden.. eller startat något annat projekt å hållt på halva natten. Så fort jag blir minsta lilla uppstressad, arg, besviken, ledsen.. ja vilken känsla som än kommer.. så drar den lixom iväg med mig ibland.

Känner mig själv alltför väl, och tur är väl det?

Kallas för insikt kanske?

Sen fick jag ett samtal för en liten stund sen som inte var så roligt... jag fullkomligt avskyr när andras "affärer" blir en del av MINA bekymmer för att folk inte kan spela sina kort rätt.

Fair play finns det något som kallas... Samtalet ledde sen till en diskussion som fick mig att brinna av lite, blev både arg och irriterad och det väckte lite gamla minnen som jag mått väldigt mycket skit av.

Men tog det ganska bra för att vara jag... så nånting har jag väl blivit bättre på.

Eller härdad? Nä, men streetsmart så det skriker om det!

I´m a SURVIVOR!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0