FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Stressmorgon!

Hade sjukt svårt att komma upp i morse, underbara Vanessa har stenkoll på allt, var uppe och väckte mig flera gånger, jag fick inte ens upp ögonen då mobilen ringde.

Kom upp först strax efter 7 och insåg att jag måste stressa järnet, fixa frukost, klä mig, få barn till dagis och skola.



Fick skjuts till skolan för att lämna Vilder, det var skönt!!

Sen direkt till läkaren, fick lapp nr 5 så jag fick vänta en stund... men tiden gick fort (ca en dryg timme) för jag somnade där jag satt och vaknade då det var min tur.

Tog upp det där med tröttheten, så nu har hon ökat dosen på min concerta från 27 till 36 mg. Hoppas att det blir bättre snart!

Sen pratade vi lite, hon frågade om jag mådde så som jag såg ut.

-Ehh, hur menar du nu? (med tanke på att jag var så trött).

-Ja, du ser ut att må bra, nu ser du väldigt frisk och välmående ut och inte så undernärd och i dåligt skick som sist jag såg dig.


-Jaha, ok, jo, förrutom den jävla tröttheten så mår jag rätt bra, i mina nästan 10 kg+.

(har hört att de klär mig.) ;)
´
-Är det något särskilt du har tänkt på som du vill ta upp? frågade hon innan jag skulle gå.

-Nä, inte vad jag kan komma på...?



(sen först då jag var på väg hem slog det mig.. att jag glömde ta upp detta med mitt hemskt dåliga minne!!!!)

Lite ironiskt nästan ju!!


Efter läkarbesöket så hade jag ett möte med Ragnar, mitt personliga ombud som ska hjälpa mig med pappersjobbet och ifyllningar för att få ut mina skadestånd, en massa olika papper att fylla i som jag inte riktigt orkat eller kunnat ta tag i, han skulle reda ut det hela genom en massa ringande osv och det känns skönt att den biten nu är påbörjad och inom kort (förhoppningsvis) avslutad.

Vill få ut mina pengar, sen lämna allt bakom mig.


Promenerade sen hem i ett underbart regn!!
 


Apoteket får jag ta senare idag, pallade inte gå in där då jag gick förbi idag efter läkarbesöket. Det var sån kö just då, nu ångrar jag det, korkat, måste ju tillbaka dit idag endå, borde passat på då jag endå var där!!!

Men men, man lär så länge man lever? Eller? ;p
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0