FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Underbara ungar!!

De gav mig sovmorgon idag, sov till 11. Då jag vaknade till liv och klev ner så sitter alla 3 snällt och tyst och bygger pärlplattor tillsammans.

-Godmorgon mamma!!

Nu då vi äter frukost så börjas det med syskonkiv... och protester och trams...

Vilder vägrar smaka på smothisen som jag gjort. Men jag är mest envis så han fick lov att smaka. Och tyckte det var gott. Men skulle iallafall ha Oboy. Då han fick den så talade han om för mig att;

-Det smakar BAJS!!

-Jaha hur vet du hur bajs smakar.. har du ätit det? undrar jag.

-Jag har LUKTAT på bajs, och det luktar illa. Jag har oxå varit i en bajsfabrik, där luktar det bajs.

-Mamma, visst har JAG ätit bajs? meddelar Vilgot med stolthet i rösten, visst mamma?
-När jag var liten på 4H, då åt jag bajs från djuren,
berättar han vidare och ser grymt stolt ut.

Jo, det är helt sant... fick jaga honom inne i hagen på 4H-gården här i Vallentuna hos getterna och fåren där han plockade från marken små runda bruna saker... han trodde att det var choklad!

Men då jag skrek; -NEJ USCH BLÄÄ det är BAAAJS!!! så forstsatte han bara och tyckte att det var en rolig lek.

Knasungen!


Så, nu är frukosten avslutad här och de bygger vidare på sina pärlplattor. Frid och fröjd, änsålänge.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0