FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vilse

ibland så går jag lixom vilse, inuti mig själv, går runt i labyrinten, som varken har en början eller slut



Känner igen mig stundtals, för att sen se något nytt

som inte känns behagligt och känslan blir förbytt


från trygghet till rädsla, från rädsla till smärta

från sorg till ensamhet, som sten i mitt hjärta




Tider som kommer tider som går

allting är evigt och lämnar ett spår



ett spår som förändrar, ett spår som går rätt

ett annat går vilse och ett annat hamnar snett.




Livet är här, nu och i morgon, men även igår och i framtiden

vi måste lära oss att lämna det onda, att fånga det goda

och sen låta det leda oss rätt





Vi måste våga, söka och finnas

vandra i mörker för att leva och minnas

See Explanation.  Clicking on the picture will download  the highest resolution version available.


Minnas allt som vi lärt oss nått av

lämna det som skavsåren gav



finna en väg som är lätt att gå

en väg som bara förunnas oss få


som lidit i massor, som sorger har sett

som levt i en smärta som andra oss gett




Nån gång så måste det onda ta slut

och det vackra börjar igen

det växer sig sakta men säkert starkt

de vackraste blommor på osäker mark



Kliva ur skorna som givit oss sår

ta nya steg, gå i kärlekens spår



vandra på stigen mot lycka och frid

gå hela vägen utan känslor på glid




utan att tveka, utan rädsla och smärta

nu ska lugnet fylla mitt hjärta


Nu ska jag leva och älska mig själv

ge mig den tid som det tar

förlåta och gömma, acceptera och glömma

och minnas allt det vackra som finns kvar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0