FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Intensiv dag!

Pulsade i snön till centrum i morse, fy fan vad det kändes i benen, plogbilen hade inte hunnit ploga, tog typ 45 min innan jag var framme. Skulle ju till läkaren, kändes inte alls kul att lämna Vanessa ensam hemma, men hon skulle sova å lovade att ringa om det var nått. Sen till jobbet en stund å sen möte i Vilders skola med skolläkaren å skolsköterskan ang hans "matvanor" eller vad man ska kalla det för.

ADHD-utredningen är färdig nu, allt visar på att jag har det, såå skönt att ha det svart på vitt nu, även fast jag själv anat det en längre tid, känner mig själv ganska väl vid det här laget.

Vi gick igenom alla tester som jag gjort osv, det enda jag hade högt över medel på var testerna med form och mönster (nått sånt, man skulle lägga mönster efter en ritning typ, samma "skit" som på typ IQ-tester) men det är väl min kreativa ådra, impulser och annat skit som matematik och att hålla koncentrationen på något en längre stund är INTE min grej. Men det var ju inte helt otippat. Så iallafall, ADHD, det är JAG det!



Så alla som har kallat mig lat och slarvig genom åren kan äta upp de orden, för det ÄR jag inte, det är min diagnos som gör att jag funkar så helt enkelt. Så DET SÅ! Det är INTE mitt fel, eller nått jag gör medvetet.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0