FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Snart nytt år!

Ska fira nyår med Lotta och Kristian, vi planerar att göra en afton i barnens anda, duka fint, många smårätter som de gillar och sen fixa partyhattar å annat smått å gott och ev. ha några lekar.

Ska frosta en massa glas i socker tänkte jag, och fylla frysen med glass å frysta bär bl a.

Sen ska jag röja bort allt RÖTT julpynt hade jag tänkt, för julen är ju lixom över, och ombyte förnöjer som sagt!

Resten av julpyntet åker den 13:e eller vilken dag man nu har julgransplundring?

Jag blev aptrött efter att jag varit vaken ca 2 timmar idag, så jag gick upp och la mig för att sova en stund, det behövde jag, känner mig pigg och utvilad nu iallafall. Har plockat å röjt lite, fixat lunchen och barnen fick lite nya legodelar som jag köpt till dem, de kom med dagens post, en massa tjejer och tjejhår bl a till Vanessas stora förtjusning, drottningar osv och Harry Potter-gubbar och annat smått å gott som snowboards.





Nu bygger de lego för fullt på rummet och det är tyst och skönt här, jag sitter i soffan i köket med en massa tända ljus framför datan och några tidningar, bara lite surr från diskmaskinen som hörs.



MYS!♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0