FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tänk att dåligt humör och attityd smittar!

En viss person, behöver inte nämna hans namn.. (de flesta vet vem det är) har klagat på precis allt jag har gjort idag, och på samma gång sagt att han förstår... MEN... bla bla bla.... varför gör du si å inte så?

"-Jag menar inget illa, absolut inte, jag förstår ju att du är sån,... men det irriterar mig och samtidigt förstår jag inte alls hur du tänker!"

 Och så rabblade han upp en massa kritik
(om små SKITSAKER, som att jag sa att jag tänkte baka pepparkakor med barnen ikväll istället för att städa direkt då vi kom hem!!!) för att i samma veva ändra tonfall och säga att han förstår... Och sen ser han ut som ett åskmoln och var på ett pisshumör som smittade av sig på alla den lilla stunden vi delade samma luft, dvs en stund på morgonen och till och från kalaset.

Så glädjen jag kände i morse inför denna dagen är som bortblåst, blir bara trött å less av att få höra en massa jag verkligen inte bett om och som heller inte angår honom det minsta!

Sen VET han dessutom att jag är lite sjuk för tillfället, den jävla hostan och febern som kommer och går...plus att jag ändrat dosen på min medicinering vilket gör mig ganska trött OCH lite känslig. Det var ju tillochmed FEL att jag stängde av golvvärmen i mitt kök då jag kom hem till MITT hem som han inte ens skulle vara i utan bara lämna oss och ta med Vilder.

-Tänk lite på BARNEN
 kläcker han ur sig ganska spydigt. Vadå, tror han att ungarna fryser ihjäl om jag stänger av golvvärmen i köket när jag lagar mat å tänder en massa ljus???? Jag svettades som en gris och stängde av den för att det blir så satans varmt av att stå å laga mat med ugnen på samt ljuset jag tänder värmer en hel del.. men e så förbannat less på att ens behöva förklara eller ursäkta allt jag gör.

Det gör mig bara trött och less och jag tappar gnistan på stört.

Energitjuvar kallas de visst.







Eh, jaha? Tack för infon lixom. Håll käften om jag inte bett om din åsikt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0