FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Underbara morgon!

Är ordentligt utvilad, lyckades somna tillslut igårkväll med lite hjälp på traven av John Blunds apotek. ;p

Vaknade runt 10 och strax därefter vaknade Vilder och Vanessa. Så mysigt!

Inatt drömde jag väldigt intensiva men ändå rofyllda drömmar, min farfar var närvarande i hela drömmen, en lycklig känsla fick jag som satt kvar i hjärtat då jag vaknade. ♥




Det är förresten en liten herre mindre i huset nu, men han kommer hem ikväll. Behövde både han och vi andra.

Vilgot är en helt fantastiskt underbar pojke på alla sätt och vis, men ibland blir det lite väl intensivt och jobbigt, inte minst för honom själv. Så han fick följa med pappa då han kom förbi igår. Vilgot är en riktig pappagris numera, en fas antar jag (läs hoppas). Men huvudsaken är att han är nöjd och tillfreds tycker jag, viktigt för de små att känna sig sedda och förstådda. Även om man inte fattar ett skit ibland!





Men så är det att vara förälder, du kommer får äta en massa skit, ta en massa skit, men FÖRSÖK verkligen att inte kasta nån skit tillbaka. Älska dina barn villkorslöst, förstå dem då du inte förstår dem, låt dem falla ibland men var alltid där och fånga upp dem. Sätt gränser men gör det med och av kärlek, inte "bara-för-att", hur frestande det än må vara ibland. Och viktigast av allt, VÅGA PRATA KÄNSLOR!



Att kunna sätta ord på känslor är mycket viktigt, och att VÅGA sätta ord på dem. Vilka ord och känslor det än är.

Allting går att diskutera, om man blundar och lägger locket på vinner man inget alls i längden, då blir det bara katastrof då locket förr eller senare glider undan, för det gör det, alltid, tro mig!





Det som göms i snö kommer upp i tö, såååå sant! Och som man bäddar får man oftast ligga.






 


Hahahahaha, kolla vilken klockren bild jag hittade!!!



;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0