FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Barnens favorit-köttfärssås

Barn är kräsna och petiga då det gäller köttfärssås.
Ja iallafall mina, de vill inte ha lök eller champinjoner i.. som jag älskar.
Så jag har iallafall ett standardrecept som jag brukar köra som går hem,
är enkelt och faktiskt riktigt gott med tanke på avsaknaden av både lök och champinjoner.






Det här behövs;

KÖTTFÄRS
MATLAGNINGSGRÄDDE
KROSSADE TOMATER (MED BASILIKASMAK ÄR EXTRA GOTT)
SOYA
VITLÖK
PEPPAR
SALT
KETCHUP

Stek köttfärsen i smör och ha i salt och peppar. Häll på soya och grädden. (mängd efter tycke och smak)
Pressa vitlök och blanda ner, sen i med krossade tomater... smasätt med ketchup, ev mer soya eller grädde. Mängden av ingredienserna brukar jag ta efter vad som finns hemma, men ca 2 burkar krossade tomater och minst 3 dl grädde.. sen minst 2 vitlöksklyftor. Brukar göra stora mängder och sen frysa in det som inte går åt i fryspåsar, perfekt att ha i frysen.


Så enkelt och supergott!


Parmesanost till är pricken över i:et.
fast jag skulle nog riva den PÅ pastan och inte äta den som den är...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0