FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Jag somnade en stund.. med Vilgot efter att vi badat. Gud så skönt det var med lite sömn! Han är fortfarande sjuk och jag känner mig oxå krasslig. Fryser och börjar få ont i halsen. Vanessa och Vilder fick pannkaka med grädde och drottningsylt till middag, Vilgot ville ha pizza, så jag värmde en sån där djupfryst pizza från Lidl då han vaknade.. Vilken skitpizza! Smakade ju inte så där supergott, den blev platt som en överkörd spya och degig i mitten och hård på kanterna. Stenhård. Endå följde jag instruktionerna till punkt och pricka.

Håller på att fixa med pajen.. men den lär bli klar sent ikväll. Skalet ska svalna då det är färdiggräddat... och sen ska den stå kallt då jag lagt på fyllningen. Slänger ut bilder och recept då den är klar, den är sjukt god och passar som efterätt/fika året runt, och man kan variera valet av frukter/bär efter tycke och smak. Då ugnen inte ens fått upp värmen nu så gissar jag att den blir klar att äta nån gång strax före midnatt. Tur att jag sovit på dagen idag! Kanske tillochmed hinner bli lite sugen innan dess!? Just nu är jag äckelmätt på både pizza och pannkakor. :s

Nya Pumaskorna blev förresten en riktig hit hos båda pojkarna, kul!
De har typ bott i dem sen de fick dem.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0