FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Härlig söndag!

Pojkarna stannar hos pappa tills imorrn, så det var bara jag och Vanessa ikväll. Mysigt! Vi var över hos Lotta och Kristian efter middagen för att titta på Blåsningen.
Idag var min mamma här, men vovven Ebba följde inte med...så golvet i köket är inte rentslickat dessvärre! Får dra fram dammsugaren och skurmoppen imorrn helt enkelt.

Sociala gänget... jag har smittat min mamma med data-sjukan! ;p

Musfällan fortfarande tom! Trist.. bytte bete från ost-bitar till jordnötter.
Hoppas på bättre tur nu så jag kan åka å köpa en bur. Inte helt fel att fånga sina egna husdjur!
Och sen släppa ut dem lagom till sommaren typ!

Idag har jag målat lite med nya färgerna... målat för målandets skull bara.
Jordens undergång ska den heta. Mysigt va? Haha, allt jag målar verkar bli hemskt och tragiskt.. men det vänder kanske...? Inte så vacker... men faktiskt finare i verkligheten, en del av fägerna är i metallic så de skiftar lite beroende på belysning.



Ska försöka måla lite trevligare ting framöver... ja iallafall försöka! Men i vilket fall somhelst så är det jävligt bra terapi att måla!


Vanessa fick skidor idag av mormor.. här inviger hon dem!


Nu sover hon i min säng...mysigt. :-)
Så himla viktigt för de små att få närhet då de vill ha det, varför ska man bli vuxen i förtid för?
Fattar inte vitsen med att typ tvinga sina barn att sova "själva"... vad är det för viktigt och duktigt med det lixom?
De vill sova själva tids nog endå... hahaha! Har svårt att se mina barn som 15-åringar i min säng. ;)
Vanessa fick alltid sova hos mig då hon ville som liten, hon hade inga problem alls sen att sova i sin egen säng. Det handlar om trygghet helt enkelt, inte en "vanesak". Är man trygg i sig själv så blir man trygg i de flesta miljöer. Så i vilken säng man sover i gör detsamma! Den dagen jag eventuellt har nån annan sängkamrat än nallen så tror jag inte att mina barn VILL sova där endå. men som sagt... mina barn kommer alltid gå FÖRST.

Och jag sover hellre med dem än en karl-slusk!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0