FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag har jag gjort massor

Började dagen med manikyr efter frukost. Mammas pojkar! ;p



-Mamma, NU tycker jag att ROSA och GLITTER är JÄTTESNYGGT!! utbrister Vilgot mycket nöjd då han ser resultatet.

Dagis var stängt för planering idag, så jag och pojkarna umgicks med min granne och vän Lorencita och hennes ganska jämnåriga kids vars dagis oxå hade planering. Lek och lunch (och kaffe för morsorna såklart).

Vanessa kom hem med kompisar efter skolan hade vi julgransplundring, pangade pepparkakshusen och näckade granen. 

Vi åt middag hos Lorencita och efter maten gick vi ut och åkte i backen här utanför. Jag åkte på mage på guppet och landade snett, slog i revbenen ordentligt. Är jag för gammal kanske? :o

Det blev iallafall slut på det roliga och jag sitter som en invalido i soffan och jämrar mig medans barnen pysslar om mig. Jag fick en paxad plats i MITTEN av soffan av Vilder medans Vanessa sprang å fixade te.
-Ta det bara lugnt mamma, jag fixar det här!!

Jag har fan världens bästa ungar!

Nu sover de här strax, ikväll fick de somna i soffan för jag har lite ont och vill bara sitta still just nu. Har knaprat lite värktabletter så det känns förmodligen bättre lagom tills jag ska sova, då ska jag bära upp dem till deras sängar. Ja eller till min.. så mysigt att sova med de små.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0